fredag, september 08, 2006

Tiden förstör allt

Varför ska det finnas orättvisor i världen? Som t.ex. att David Hasselhoff aldrig åldras. Killen kunde ännu vara med i Knight Rider, för fasiken. Men Hasselhoff kommer inte att användas i en eventuell kommande Knight Rider-film, eftersom han anses vara ute. Hur kan Gud diskrimineras på detta viset?

"Time is the fire in which we burn", säger Malcolm McDowell i Star Trek: Generations. Det finns planer på en långfilm om MacGyver, en annan av min barndoms hjältar. Men om filmen blir gjord ska producenterna inte använda Richard Dean Anderson, utan de ska byta ut honom mot en yngre hunk, säkert Luke Perry eller nån annan tonårsidol, ni vet för att locka ungdomen som ser på Saved by the Bell och 90210. Men MacGyver utan Anderson är som en skönhet utan ögon, näsa, mun och annat tjafs. Den som tvivlar på att Anderson skulle klara av rollen kan kolla in denna reklam.

En långfilm om Dallas kommer snart, och tydligen ska John Travolta spela J.R. Ewing, även om Larry Hagman ännu är vid livet. Vilken blunder. Hagman är visserligen till åren kommen, men Bruce Lee och Marlon Brando gjorde roller långt efter dödens intrång! Säkerligen kan det gamla hästansiktet Travolta göra en lyckad skurk, men J.R. blir han knappast.

Jag vill att Larry Hagman ska spela J.R. Ewing, jag vill att Anderson spelar MacGyver och jag är införstådd med att Hasselhoff är född till att spela Michael Knight. Annars kan dom lika bra låta George Lazenby göra alla rollerna. Tiden förstör verkligen allt. Eller kanske inte. Kan det vara så, att tiden är vår ständiga vän: den låter oss uppskatta varje ögonblick, eftersom vi vet att de aldrig kommer igen?

Ja, jag tar min livsfilosofi från Star Trek. Nämnde jag William Shatner inte får vara med i nästa Star Trek-film? Åldersrasism! Genirasism! Kolla in detta och gråt över tidernas orättvisor, kids!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har rätt i en sak: Hasselhoff är en gud för vår generation som har växt upp med Knight Rider (Ritari Ässä, Rättvisans Riddersman). Och Gud är god, eller? Betänk Baywatch eller varför inte Baywatch Nights (rysningar). Jag har "sökt efter frihet" från allt vad Hasselhoof (sic.) har gjort efter "knekten", så hjälp mig "gud".

Jag håller fullt och fast med om att man inte kan byta ut ungdomens ikoner mot dito kontemporära muskelpaket, vare sig manuset håller eller ej. Och "hästansiktet" Travolta var enligt undertecknads smak bäst i pubertala om än för vår generation retrointressanta dansfilmer. Hans senare rollprestationer kan endast beskrivas som en avdankad rotarypenionär på speed.

Gerorge Lazenby skulle klara av alla roller galant, om någon dubbade honom så bra som i "Majestäten". Råttansiktet gör dock att han diskvalifieras till mången roll.

Själv föredrar jag att basera min livsfilosofi på Hellraiser. -"There is no Good, no Evil, only Flesh, and the patterns to wich We submit it" - som pinnhuvudet så försynt uttryckte sig.

BTW. Ursäkta syntaxen, det "gyllene" levernet gör sig påmmint. ADHD

Janne R. sa...

Haha! Baywatch Nights! Den hade jag glömt bort. Mot slutet av den serien började Mitch med kumpanerna att jag vampyrer och annat som hör mer till Arkiv X... Hur detta passade ihop med Baywatch fattar jag inte. :o